Pitching, tendrování, preprodukce. Od prvního agenturního storyboardu po technické obhlídky.
Vše začíná obdržením storyboardu, který rozesílá agentura několika produkcím. Začíná závod o získání režiséra. Platí, že která produkce zavolá první, ta by měla mít možnost jej prezentovat jako svého kandidáta.
Ze spotů, které se svým vyzněním, náladou co nejvíce podobají storyboardu, se vyrobí showreel.
Agentura vybere cca 3 režiséry, kteří jsou vyzváni k napsání explikace. Je to práce náročná. Hledají se nápady a vše se musí potkat s budgetem.
Treatment se odesílá agentuře a klientovi. Pokud se práce líbí, začnou diskuze o budgetu. Obvykle je samozřejmě vyšší:), takže se musí slevovat, ale ne na úkor kvality. A to si pak my v produkci lámeme hlavy.
A jdeme na to.
Sláva, hurá máme vyhráno. Režisér vybrán a rozpočet i harmonogram schválen. Začíná se produkovat. Navolává se štáb. Kameraman, kostýmní návrhář, architekt atd. A začíná kolotoč schůzek, callů, schvalování.
Když se po intenzivních 14 dnech s jazykem na vestě ocitáme na PPM (preprodukční meeting) a doufáme, že už je to jen formalita, zjišťujeme, že nic z toho, co jsme za posledních 3 týdny dělali, ještě neviděl "nejvyšší klient". Naše práce se otřásá v základech.
Náš skvělý režisér nakonec klienta přesvědčí, agentura ho podpoří a my v míru odcházíme na technické obhlídky.
Ale stejně tu práci milujeme.
Další příspěvky