Jak jsem se stala "influencerkou"

Zdá se to jednoduché a zároveň tak obtížné. Influencerem může být v podstatě každý. Uspět ve světě sociálních sítí je ale velmi náročná disciplína, která vyžaduje investice. Ne vždy finanční, ale časové a mentální ano.

Jak jsem se stala "influencerkou"

Mně se to “influencerství” stalo trochu neplánovaně. Roky jsem pracovala v PR agenturách a okrajově se věnovala i správě sociálních sítí. Pak jsem pracovní povinnosti na chvíli odložila a užívala si radosti mateřství. A tehdy přišel ten nápad založit instagramový profil Moni a skorodvojčátka.

Nenašla jsem, co jsem potřebovala

Druhé dítě se mi narodilo jen 15 měsíců po prvním a když jsem dceru čekala a hledala inspiraci, informace a taky trochu uklidnění, zjistila jsem, že “mamaprofilů” je sice dost, ale téměř žádný, který by se věnoval tomu, co mě zajímalo. Tedy jak zvládnout dvě děti narozené brzy po sobě. Chtěla jsem takový prostor vytvořit dalším maminkám.

Další motivací byla potřeba seberealizace a obava z profesního “zakrnění”. Cílem nebylo, aby mě profil živil (což se ani teď neděje, možná i proto, že to stále není cílem a spolupráce si opravdu pečlivě vybírám tak, aby byly mně a mým sledujícím blízké).

Dlouhá cesta a práce na sobě

Začala jsem natáčet jednoduché recepty pro uštvané matky a videa, která ukazují realitu mateřství, upřímně a trochu v nadsázce. Nějakou dobu přibývali sledující pomalu. Ale stále jsem tvořila a pracovala na sobě. Pak přišlo období, kdy se povedlo pár velmi úspěšných videí a během pár měsíců vzrostl počet sledujících na cca 18 tisíc. Dnes sleduje profil Moni a skorodvojčátka 33 tisíc (převážně) maminek, které tvoří fajn komunitu. Chodí mi krásné zprávy, že to, co dělám, dává smysl a že zde našly, co potřebovaly. A to považuji za svůj největší úspěch.

Ano, stálo mě to stovky hodin času. Stříhala jsem videa po nocích, zatímco děti spaly. Když jsem měla konečně chvilku pro sebe, věnovala jsem ji Instagramu. Protože mě to bavilo a naplňovalo. Teď, když už zase pracuji (a vyzvedávám dvě děti ve školce, vozím na kroužky…), je o něco složitější ten čas najít. Ale je to pro mě forma relaxu.

Radost i oběť zároveň

Šla jsem s kůží na trh. Hodně toho obětovala. Jako introvert jsem se musela naučit natáčet i sama sebe, mluvit na kameru a hlavně si nebrat osobně nepříjemné komentáře a “hejty”. Vykročila jsem hodně daleko za svou komfortní zónu. Ale jak se říká, chceš-li něco opravdu zažít a dosáhnout nepravděpodobných cílů, opusť své pohodlí.

 

Monika

PR Account manager v Impact_

 

Další příspěvky

Jak psát poutavé články, které chce každý číst?

Jak psát poutavé články, které chce každý číst?

Září 2024

Produkce - Volume1

Produkce - Volume1

Srpen 2024