Specifika PR Event Managementu

PR Event Management je trochu jiná disciplína než produkce klasického eventu.

Specifika PR Event Managementu

Co je event management?

Všichni víme, že na začátku každé akce je důvod – večírek, launch, teambuilding, svatba... Poté máte přibližnou představu, jak by akce měla vypadat, kolik hostů by mělo přijít a jakou atmosféru chcete, aby si odnesli. A v ten moment je čas obrátit se na někoho, kdo s tím má zkušenosti a je v tom opravdu dobrý. Někdo, kdo z vás dostane maximum informací o tom, proč akci pořádáte a jak má vypadat, kdo dokáže předvídat všechny možné krizové scénáře (mnohé z nich už zažil) a má na ně řešení. Potřebujete někoho se sítí dodavatelů, kteří zvládnou jakékoli krizové situace a nabídnou dobré ceny, které nepoloží ani akci, ani vás. Perfektní organizační schopnosti a krizový management jsou v den akce jeho super power.

 

Ale co je vlastně PR Event Management?

Po několika letech zkušeností s eventy pro velké firmy, jako jsou Phillip Morris, T-Mobile nebo ČEZ, jsem se stala hlavní produkční v PR agentuře. A musím říct, že je to trochu jiná disciplína.

Proč?

  1. Event nám často schválí až 14 dní před jeho realizací.

  2. Event se obvykle nekoná v klasické eventové lokalitě, ale třeba na ulici, v bytě, v tramvaji... Prostě v neotřelém prostředí, které je v souladu s tématem tiskové konference. Musíte řešit zábory a povolení, často ve velmi krátkých termínech.

  3. Počet hostů je hodně orientační. Záleží na mnoha okolnostech – místě, dostupnosti, dalších souběžných akcích nebo třeba na přírodních katastrofách. V tomto jsem měla vždy štěstí na skvělé kolegy, kteří díky svým dlouholetým vztahům s médii dokázali zajistit dostatečnou účast novinářů.

  4. Rozpočet je menší, což je v PR běžné.

  5. Výstupy z eventu musí být k dispozici živě, přímo z akce, pár hodin poté. A pokud máte štěstí, některé z nich můžete rozeslat až druhý den ráno.

Co je potřeba pro úspěšný PR event?

  1. Zkušenosti.

  2. Osvědčené dodavatele na technické zázemí, catering, tiskovou produkci a lokace, kteří zvládnou jakoukoli nečekanou situaci.

  3. Tým PR specialistů, s aktuálním medialistem a osobními vztahy s novináři

  4. Nervy ze železa.

  5. Krizový management jako součást vaší DNA.

To vše někdy zvládne zkušená office manažerka, jindy třeba i šéf firmy. Ale pokud se chcete plně věnovat své práci, kde leží vaše skutečná přidaná hodnota, a mít jistotu, že vaše tisková konference, launch, kulatý stůl či neformální setkání s novináři dopadne na jedničku, doporučuji obrátit se na profesionály z oboru.

Další příspěvky

Jak jsem se stala "influencerkou"

Jak jsem se stala "influencerkou"

Srpen 2024

Produkce - Volume1

Produkce - Volume1

Srpen 2024